Lliga de debat escolar 2015-16

Publicat el Dilluns, 01 Febrer 2016

El passat dijous 28 de gener va tenir lloc al saló d'actes del nostre centre el primer encontre de la lliga de debat escolar entre els alumnes de 4t d'ESO del Ximén d'Urrea i els de la Fundació Flors de Vila-real. El tema objecte de debat consistia en donar resposta al següent problema: l'emigració dels joves serà un fre per al desenvolupament futur del país d'origen?.

Llegeix més...

Teatre al Ximén

Publicat el Dissabte, 16 Gener 2016

Un grup de teatre format per alumnes de primer de batxillerat de l’IES Politècnic de Castelló va representar al Saló d’Actes del centre el passat dia 18 de desembre l’obra “Nosotros, ellas, ... y el duende” per als alumnes de 4r d’ESO i 1r de Batxillerat.

Es tracta d’una activitat extraescolar organitzada per la professora Carmen Eixarch, de l’IES Politècnic, que des de fa uns anys desenvolupa amb notable èxit i participació d’alumnat; en aquesta ocasió intervingueren 15 alumnes d’aquest centre.

Tots els que assistiren van gaudir d’una molt divertida representació, tant per la trama i el contingut de l’obra, com per la gràcia i la desimboltura dels joves intèrprets. Confiem que iniciatives com aquesta continuen donant-se en els nostres centres de secundària.

Activitats extraescolars

Publicat el Dilluns, 04 Gener 2016

El nostre centre sempre s'ha caracteritzar per la gran quantitat i qualitat d'activitats extraescolars que durant els darrers anys hem ofert als nostres alumnes.  Hi ha coses que no es poden aprendre només en l'aula. Existeix tot un món de cultura i experiències que es coneixen amb el contacte directe amb el teatre, l'art, les exposicions científiques, les fires de mostres, el cinema, l'intercanvi cultural amb altres països, etc. Des d'ací podeu accedir a la presentació de les darreres.

Activitats >>

Concurs de Música de Cambra

Des de fa més de deu anys el nostre centre organitza el Concurs de Música de Cambra “IES Ximén d’Urrea”, pioner a la Comunitat Valenciana, i orientat a promoure la cultura musical entre els joves estudiants d’ensenyament secundari.

Durant totes les seues edicions els nivell musical i artístic presentat pels intèrprets ha estat sempre d’una elevada qualitat, sense menysprear el talant humà i personal que han mostrat aquests xics i xiques en totes les reunions d’aquest concurs.

Si sou estudiants d’ESO, Batxillerat o Cicle formatiu, i al mateix temps vos agrada la música, no dubteu en entrar, mirar i participar algun dia en aquest veterà concurs.

Concurs de Musica de Cambra >>

Concurs de Pintura Jove

Molt més recent en el temps és el Concurs de Pintura Jove “IES Ximén d’Urrea”, el qual es convoca des de l’any 2004, destinat a dos tipus d’artistes: joves matriculats en centres d’educació secundària (Categoria escolar) i artistes d’entre 19 i 35 anys (Categoria lliure).

L’objectiu és promoure la sensibilitat artística i pictòrica entre el nostre alumnat i el de la Comunitat Valenciana, i convertir-se en un acte que permeta adquirir experiència per una banda, i notorietat social per altra, a les joves promeses d’aquesta disciplina artística.

Vos animem des d’ací a que participeu en la propera edició, per a que la vostra obra siga coneguda pel públic i reconeguda, a poder ser, amb els excel·lents premis que s’hi reparteixen.

Concurs de Pintura Jove >>